Tuto část píši dle našich zkušeností, jelikož mám dvě různě staré děti, a tak popisuji, co kdy, s kterým dělám. Abychom mohli pracovat společně. Je to jen pro představu. Každé dítě je individuální a jedinečné. A je třeba respektovat jeho potřeby a možnosti.
Témata
V článku se dozvíte, jak jsme začali psát my, jak je to s různými úchopy tužky, a zda-li úchop měnit, proč používat při učení psaní rovnou správné tahy a proč je psací písmo důležité.
Povrchové napětí - zeptat se na zvířátka, která se pohybují na vodě - vodoměrky. A pak se jích zeptat, jak si myslí, že to dělají a pak jim ukázat sklenici vody, aby se podívali na ten proužek tam. A pak už si můžete povídat o povrchovém napětí vody. Nezapomeňte před experimenty s dětmi stanovit hypotézu.
Vysvětlit dětem co to je hydrofobní. Můžete říct, "že se jako bojí vody", byť nemá emoce. Že se s ní nechce spojit, odpuzuje vodu, neinteragují spolu. A že to máme i u nás na těle, aneb náš tuk. Je to pro nás hodně důležité, protože kdybychom ten tuk v těle neměli a stím souvisím 1.Experiment
Task 1 - Reakce kyselina a zásada - opakování
Krátká přednáška o kyselinách a zásadách