Témata

Témata jsou koncipována na počet dní v tématu, ale edukačně je to místo 7 dní 4-5 dní. Takže 14-ti denní téma je cca na 8-10 dní, Bohatě stačí. Nedržíme se striktně dnů v týdnu, někdy jedeme o víkendu a pak v týdnu někam třeba jedeme, máme i nějaké jiné aktivity atd. Vše přizpůsobuji potřebám dětí, když nechtějí, nesedíme u stolu,...

Možná to bude znít divně, ale není cílem se naučit kvanta informací. Děti mám malé a na získávání informací mají celý život a google po ruce :D Cílem je naopak probudit v nich návyk se pravidelně něco učit, naučit je systém, jakým se lze učit. Aneb naučit se učit. A hlavně v nich probudit touhu po vzdělání, radost z učení...

Metodiky doporučují vyhnout se počítání na prstech, protože děti pak mají tendenci se k tomu vracet i v pozdějším věku. Lepší je naučit je od začátku pracovat s vizuálními pomůckami, které nemají stále u sebe.

Tuto část píši dle našich zkušeností, jelikož mám dvě různě staré děti, a tak popisuji, co kdy, s kterým dělám. Abychom mohli pracovat společně. Je to jen pro představu. Každé dítě je individuální a jedinečné. A je třeba respektovat jeho potřeby a možnosti.

V článku se dozvíte, jak jsme začali psát my, jak je to s různými úchopy tužky, a zda-li úchop měnit, proč používat při učení psaní rovnou správné tahy a proč je psací písmo důležité.

Povrchové napětí - zeptat se na zvířátka, která se pohybují na vodě - vodoměrky. A pak se jích zeptat, jak si myslí, že to dělají a pak jim ukázat sklenici vody, aby se podívali na ten proužek tam. A pak už si můžete povídat o povrchovém napětí vody. Nezapomeňte před experimenty s dětmi stanovit hypotézu.

Vysvětlit dětem co to je hydrofobní. Můžete říct, "že se jako bojí vody", byť nemá emoce. Že se s ní nechce spojit, odpuzuje vodu, neinteragují spolu. A že to máme i u nás na těle, aneb náš tuk. Je to pro nás hodně důležité, protože kdybychom ten tuk v těle neměli a stím souvisím 1.Experiment